Vang Vieng naar Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van jansje hofstra - WaarBenJij.nu Vang Vieng naar Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van jansje hofstra - WaarBenJij.nu

Vang Vieng naar Kota Kinabalu

Blijf op de hoogte en volg jansje

13 Oktober 2014 | Maleisië, Kota Kinabalu

Vang Vieng naar Kota Kinabalu

Ennnn weer twee weken verder na mn vorige verslag.  Ben echt een drama daarin!
Afgelopen twee weken waren fantastisch!  Weer zoooveel leuke mensen ontmoet en zoveel prachtige dingen gezien!
Het tuben in Vang Vieng was super! Sommige mensen gaan bij de eerste bar keihard zuipen. Die vertrekken dan half lam op een grote band de rivier op, best gevaarlijk.  Ik was samen met iemand uit Duitsland en wij deden het wat rustiger aan. Met een grote groep vertrokken we met de banden naar de tweede bar. In totaal zijn er vier barren. Daar was een grote modderpoel, weer erg leuk voor de mensen die lam waren. Die werden helemaal hysterisch en sprongen en doken in de modder. En wat is er natuurlijk leuker als schone mensen knuffelen zodat wij ook onder de modder zaten. Eniiig. Gelukkig konden we gelijk weer de rivier in en verder naar de derde bar. Na de vierde bar moesten we nog een uur tuben op de rivier. Dat was best wel spannend want op het eind was het al donker geworden en kon je niks meer zien. Wel een prachtige ervaring! Daarna even douchen en toen met iedereen de kroeg(en) in.
De dag erna gingen we naar de Blue Lagoon. Een prachtige plek om even een paar uurtjes te chillen. Savonds reden we met een bus naar Vientiane, de hoofdstad van Laos.
We hadden niet zulke positieve verhalen gehoord over Vientiane, dus we bleven daar 1 nacht en vlogen sochtends vroeg naar Kuala Lumpur.
Daar een hostel gezocht en even de stad bekeken. Natuurlijk de Petronas Towers bekeken.
In KL begon het iedere middag rond vijf uur keihard te regenen en te onweren. Bizar harde donders dan ook.
De dag erna hebben ben ik met een aantal Belgen nog een keer naar de Towers gelopen. Ik denk dat hij nog mooier is als het donker is door alle lichten.  Onderweg wel veel kakkerlakken en een paar ratten. Vinden de locals mooi als ik me kapot schrik van die beesten. Ik haat dat echt.
De dag erna gaan we naar de Batu Caves. Er is een stuk vol met dieren, grote pauwen en papagaaien maar ook een ruimte met reptielen. Dikke slangen en vissen daar.
Daarna naar de grotten. Een enorme grote gouden Buddha staat naast een nog hogere trap. Die gaat naar de grotten. Dik vermoeiend maar wel de moeite waard vanwege het uitzicht en de grotten.

Savonds vertrekken we naar Perhentian.  Dat zijn twee eilanden in het noordoosten van Maleisië. We verzamelen in een mega drukke vertrekhal waar alleen maar locals zijn. We moeten meelopen met een grote groep mensen en staan vervolgens buiten op straat een uur te wachten. Heel bijzonder allemaal en spannend of er uberhaupt wel een bus komt. Gelukkig wel en die nacht rijden we naar Kuala Besut toe waar we rond zeven uur aankomen.  Temperatuur in de bus als in Nederland. De airco staat op stand vriezen. Dikke trui en sokken aan (wauw sokken!).
Buiten nog steeds 30 graden, dus bus uit voor een pauze is een bizarre temperatuur omslag.
In Kuala Besut vertrekt de boot naar de eilanden. Wij gaan naar Perhentian Kecil, het kleinste eiland. Volgens iedereen schijnt dat het leukste eiland te zijn qua backpackers. En oh my buddha, wat een Walhalla. Wit strand en groen blauwe zee. Amen!!
We vinden een guesthouse aan het strand. Weten wij veel dat dat naast de enige (nog open) bar is. Prachtig!  Dat uitzicht en de sfeer daar... niet te omschrijven. Het seizoen van de Perhentian is bijna over. Dan worden de golven daar te hoog, gaat alles echt dicht en gaat iedereen van het eiland af. Wij zijn nog net op tijd, een week later zou er niks meer zijn.
Eerste dag lekker chillen, tweede dag snorkelen. Megaveel gezien, keihard verbrand maar het mooiste was wel toen Hans en ik een turtle (grote schildpad) vonden en die gingen volgen. Wat een beest!! Waauw! Om de zoveel tijd komt hij even boven om adem te halen oid. Daar wachten we dus op en zwommen hem achterna. Fantastisch!! Het hoofd dan even boven water uit zien komen.. echt niet normaal! We snorkelden met twee meisjes die regelrecht uit Geordie Shore konden komen. Dat accent! Fantastisch!  Savonds leuke avond met hen gehad en echt mega veel gelachen!  Die avond heb ik met een duiker gepraat en die heeft me overgehaald om de duikcursus te gaan doen. Vier dagen duiken, skills leren en uiteindelijk een duik van 18 meter diep doen. Weer een mooie ervaring. Erg veel mooie en bijzondere vissen gezien, een slapende turtle op de grond en veel lieve mensen ontmoet. Prachtige kerels op de duikschool en mijn duikinstrictrice was een schat! De laatste avond met haar mijn duikdiploma gevierd en een fantastische avond gehad!!
Die middag moest ik op Hans wachten die ook aan het duiken was en een whale-shark van ong vijf meter gezien heeft.  Erg bijzonder,  de duikers die mee waren doken het hele jaar al en hadden het hele jaar nog nooit een gezien. Die werden wild en hysterisch en waren de hele dag diepgelukkig. Hans kwam terug met een grote W op zijn voorhoofd.
Toen ik aan het wachten was kwam er een aapje op mn schoot zitten. Nieuwsgierig plukte hij haartjes uit mn been en viel daarna in slaap, als een baby op mn schoot. Zooo lieeef! Natuurlijk geen camera etc, maar wat een moment!

Op dit eiland ook Hans zijn 28e verjaardag gevierd. Erg gaaf. Met de hele kroeg gezongen en vlaggetjes opgehangen in die kroeg. De Argentijnse kroegbaas heeft er oa voor gezorgd dat Hans zijn verjaardag goed herinnerde toen hij wakker werd. Prachtige vent, en wat een pizza's daar! Heb er deze week op geleefd, zooo lekker!!!

De dag daarna vertrokken we helaas van dit eiland. Te veel mooie dingen en ervaringen. Zoveel gehoord van mensen wat me aan het denken heeft gezet, wauw!

We zijn gister van Kota Bahru naar Kota Kinabalu gevlogen. Een stadje op het andere eiland van Maleisië.  Hier blijven we tot morgen, daarna gaan we naar Bali!

Het is heel gek, soms heb ik naar bepaalde plaatsen en mensen echt  heimwee, vooral als we ergens weggaan en in een nieuw land of stad verder gaan. Vreselijk! Gelukkig duurt dat nooit lang.. ben benieuwd hoe dat gaat als ik terug ben! Nu op de helft, maar ik moet nog steeds niet denken aan teruggaan! Sorry:p

Onwijs bedankt voor alle likes en lieve berichten op fb en hier. Doet me zo goed!!!

Much Loveee!!!
Jansje

• 13 Oktober 2014 - 16:11

Jeanet:

geweldig!!!!!!!!!!!!!!
    tsja, dit is echt meer dan geweldig!!

liefs
    je moeder

• 13 Oktober 2014 - 17:42

Pa:

Geweldig om te lezen wat jullie allemaal beleven en zien.

• 13 Oktober 2014 - 22:27

Regine:

Lieve Jans,
    Wat leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van jullie belevenissen. Ik had nog aan Hans gedacht op zijn verjaardag, maar niet attent genoeg om hem te mailen .Hebben jullie vaak internetverbinding of valt dat tegen?
    De duikcursus zal je moeder wel spannend hebben gevonden.
    Ik wens je nog veel plezier op Bali en kijk uit naar een volgend reisverslag.
    Groetjes , ook aan Hans , Regine

• 14 Oktober 2014 - 10:18

Vanessa:

He Jansje, wat een geweldig indrukwekkende en hylarische belevenissen!
    Zoals je alles beschrijft, ik zie het/jou helemaal voor me :-) Enjoy!!!

• 14 Oktober 2014 - 10:18

Vanessa:

He Jansje, wat een geweldig indrukwekkende en hylarische belevenissen!
    Zoals je alles beschrijft, ik zie het/jou helemaal voor me :-) Enjoy!!!

• 18 Oktober 2014 - 03:33

Anneke:

Hé Jansje, blijf vooral zo intens genieten, wat een ervaring! En wat kun jij mooi schrijven, je leest de emotie erin.
    Zie alweer uit naar het volgende verslag. Whenever!