twee weken - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van jansje hofstra - WaarBenJij.nu twee weken - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van jansje hofstra - WaarBenJij.nu

twee weken

Door: jansjehofstra

Blijf op de hoogte en volg jansje

08 November 2011 | Kenia, Kilifi

Een paar foto,s staan op mn facebook!! Wilde er meer op zetten maar dat duurt nogal lang dus komt later!
Uploaden op de waarbenjijsite kost ongeveer een half uur per foto, dus helemaal kansloos.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150360287394822.360344.559324821&type=3

Mijn bedoeling was om eerder een reisverslag te maken, maar het weekend was te warm, dus hele weekend zwembad opgezocht :) :) En maandag en vandaag geen stroom tot twee uur geleden.
Dus eindelijk weer internet! Afgelopen donderdag "the fields" in geweest met een kennis uit Nederland. Was bijzonder! Drie uur rijden heen en drie uur terug om een school te bezoeken. De school heeft ongeveer 250 kinderen en het was een behoorlijk gekkenhuis toen we daar aankwamen. Wat me opviel was het grote aantal " ontwikkelingsbuikjes" Jongentjes van ong 8 jaar met buiken alsof ze al zoveel maanden zwanger zijn. Natuurlijk ken je dat van tv, maar om in het echt zoveel kinderen in zulke armoede te zien is wel heftig. We hadden superveel spullen voor ze mee. Matten, kisten, eten, speelgoed...Ze waren er natuurlijk heel blij mee! We hebben een uur een bespreking gehad over de bouw van een waterput daar.
Daarna een rondleiding gehad. Wanneer iemand een foto maakt van de kineren samen met mij zijn ze helemaal door het dolle. Het jongetje rechts van mij pakte mijn hand vast en had daarna een smile die ik niet snel vergeet! bijzonder.

Op de terugweg komen we twee mannen tegen die nee schudden, wat blijkt, de mais zak die ze bij zich hadden al lopend 10 km, was gescheurd en over een stuk van 500 m lag rijst. Zij waren bezig om alle maiskorrels stuk voor stuk op te rapen. Zo zielig!

Vrijdag avond voor het eerst naar een club geweest. En jawel, dancehall muziek...Niet heel erg mijn stijl, maar hoe iedereen erop danst...ongelofelijk!! jongens met elkaar en iedereen is ZO soepel! Niet normaal! Als taxi hadden we motorbike,s. Best wel gaaf! Sommige mensen zitten daar met zn 4en op. Wij met z'n 3en, maar dat is ook meer dan genoeg!
Zaterdag en zondag dus zwembad en niet veel gedaan behalve zwemmen en keihard verbranden.

Verder werk ik nog steeds elke dag bij Upendo. Is ook nog superleuk alleen kan ik moeilijk omgaan met de " strafmethode" die ze gebreuken. Wanneer een kind iets niet snapt of verkeerd zegt of niet oplet krijgt hij een tik met de hand op met een aanwijsstok. Ik heb een aantal mensen hier naar gevraagd en het schijnt dat dit verboden is, maar wel vaak gebruikt wordt. Het is heel hard om te zien dat kinderen naast je hierdoor in elkaar duiken wanneer je een onverwachtse beweging maakt, of dat ze niks durven zeggen doordat ze bang zijn een fout te zeggen en du een tik krijgen.
Ik zal nooooooit mijn handen gebruiken bij het uitleggen van sommen als 2-1. Uberhaupt niet natuurlijk.
Wanneer ik een meisje van ongeveer 6 jaar help met haar sommen (vlak daarvoor had ze een aantal tikken gekregen van de lerares en kon ze alleen nog maar huilen) kom ik erachter dat ze de sommen wel snapt, maar de cijfers niet herkent. Ze weet niet wat een 3 is bijvoorbeeld. Zo zielig! En dat heeft ze dus nooit durven vragen aan de lerares.
Ik ga er zeker wat mee doen. Morgen hebben ze examens en ik hoop dan ergens met leraren hierover te kunnen praten.

Nou ik hoop snel weer een verslag te kunnen plaaten!

Dikke kus
Love,
Jansje

  • 10 November 2011 - 20:57

    Foppe:

    hoi jansje, binnenkort hier nachtvorst, kun je je het voorstellen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kilifi

KENYA

Recente Reisverslagen:

01 December 2011

laatste week!:(

18 November 2011

Mtwapa

14 November 2011

3 weken

08 November 2011

twee weken

31 Oktober 2011

Eerste week
jansje

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 11981

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 21 November 2016

Kenya!

15 September 2014 - 15 September 2014

Backpacken!!!!!

24 Oktober 2011 - 06 December 2011

KENYA

Landen bezocht: