Eerste week - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van jansje hofstra - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van jansje hofstra - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: jansjehofstra

Blijf op de hoogte en volg jansje

31 Oktober 2011 | Kenia, Kilifi

Hello againnnn!

Nou alweer bijna een week voorbij! Tijd gaat ech supersnel voorbij hier..:( Maar heb gelukkig nog 5 weken:)

Vorige week de hele week bij de school geweest. Helpen met lesgeven en dingen uitleggen. Vind het echt super leuk om te doen.
Ik ben nog steeds een bijzonder object op de school. De kinderen roepen de hele dag jambo jambo jambo naar me, en willen continu mn hand vast houden of aandacht van me. Vorige week ben ik huizen van de kinderen wezen bezoeken. Dat was best heftig, want dat zie je in wat voor omstandigheden sommige mensen leven. Het kan hier veel slechter, deze mensen zijn allang blij dat ze een dak boven hun hoofd hebben. De huizen zijn soort hutjes met een kookruimte (open vuur op de grond) en slaapruimte waar dan 3,4 of meer bedden staan. De bedden zijn van riet gemaakt en dat is het.
Doordat de meeste kinderen geen ouders meer hebben leven ze bij familie. Tijdens een bezoek kwamen we bij een huisje waar een superoud omaatje lag te slapen. Zij wist niet hoe oud ze was, maar waarschijnlijk ergens rond de 80. Zij was de overgrootmoeder van een kind van de school en zorgde voor dit kind.

Ondertussen heb ik een beetje routine hier gekregen. Alleen slapen is een redelijk drama. Ten eerste omdat het natuurlijk super warm is, maar daarnaast ook omdat de ramen gewoon open zijn met wat gaas en tralies ervoor. De buurman heeft een baan of iets waarvoor hij iedere morgen om half 6 wordt opgehaald met een motor, die dus naast mijn raam staat te wachten totdat de buurman is ingestapt. Ook lopen er een aantal kippen en hanen rond het huis, en jawel natuurlijk staat die haan iedere ochtend keurig om 6 of half 7 onder mijn raam te schreeuwen.
Gister ook de wildlife van Kenia leren kennen. Toen we savonds naar de supermarkt liepen in het donker kwamen we prachtige dingen tegen, ahum. Eerst de soort duizendpoten. Ik zou ze eerder slangen noemen, want sommige zijn echt 20cm lang! Ik denk dat ik in een shock raak als ik op zo,n beest ga staan in het donker. Bah. Daarnaast overal muizen, spinnen die echt te groot zijn, torren en superveel salamanders.
Binnen zijn we een aantal andere insecten/dieren tegen gekomen waar ik niet eens de naam van weet maar die ech nie tof zijn. Maar goed, niet te veel over nadenken.

Vorige week drie dagen zonder water gezeten, dus douchen kon alleen met water uit jerrycans. Wat waren wij blij toen het water het weer deed zeg! Verder is er geen spiegel in huis, alleen een stukje afgebroken spiegel. Superchill eigenlijk, want je kan je niet eens druk maken om hoe je eruit ziet, want dat zie je toch niet:)

Pff heb genoeg dingen nog te vertellen... Wat ik maar bizar blijf vinden is dat ik amper in de zon zit omdat dat gewoon te warm is. (gister 15 minuten mn benen in de zon, verbrande scheenbenen) (Ruth vind daarom witte mensen raaaaar en bleef de hele avond lagen om mijn scheenbenen) Maar er zijn zoveel Kenianen die keihard doorwerken in de brandende zon! Niet normaal! Ook genoeg hardlopers, mensen die karren duwen en trekken en ook onze schoonmaakster (jawelll) werkte gewoon in de volle zon. Niet normaal!

Nou dit was het wel weer.... Wij gaan nu zwemmen!:) Nog niet gedaan ook!
Morgen ga ik eindelijk een fototoestel kopen, dus hoop dat ik dan ooit wat foto,s kan plaatsen!

Love,
Jansje





  • 31 Oktober 2011 - 13:36

    Evelien:

    Super super om te lezen!!!

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin:)
    1e week voorbij.. gaat snel he!!

    Ben benieuwd naar je foto's!!

    Kussss

  • 31 Oktober 2011 - 13:42

    Mariëlle:

    Hey lieve Jans!

    Wat goed om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt!
    Als je al die zon niet wilt, mag je wel een beetje hierheen sturen hoor ;-)
    We hebben ons aan de belofte gehouden, we hebben het whiteboard opgehangen (geheel zelfstandig met boormachine!!).

    Heel veel plezier daar!
    En kom maar door met die foto's, ben benieuwd!

    Liefs

  • 31 Oktober 2011 - 15:52

    Jenny:

    Ha Jansje, wat een avontuur zeg!! Dat slapen herken ik wel een beetje, Ook in Bali zijn de hanen en honden s,morgensvroeg erg actief haha. Maar goed ik denk dat de mensen daar en dan vooral de kinderen een hoop goed maken. Die duizendpoot/slangen lijkt me ook erg eng. Ben absoluut geen fan van slangen. Nog veel plezier daar geniet ervan en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag en misschien foto,s. Dikke kus Jenny en Tjeerd

  • 02 November 2011 - 19:40

    Evelien Kort:

    Hey die Jansje!
    Mooie verhalen! ben benieuwd naar de foto's! veel plezier daar nog! gr. Evelien

  • 02 November 2011 - 22:36

    Annet:

    Klinkt allemaal super Jans!! Op die beesten en armoede na dan! Wat heb je veel indrukken op gedaan zeg! De tijd vliegt idd voorbij, heb het gevoel dat je nog maar net weg bent! Geniet nog maar goed van die 5 weken want voordat je het weet zit je weer in het koude nederland brr! Wel goed blijven smeren met zonnebrand he ;) liefs

  • 07 November 2011 - 08:56

    Jeanet:

    ben beneiuwd naar je volgende berichtje!...vandaag?

    veel liefs

  • 07 November 2011 - 13:08

    Richtsje:

    Hey Jansje,
    Goed om te horen dat je heelhuids ben aangekomen in Kenya. Leuk dat je al het een en ander hebt meegemaakt. En wat leven wij dan in luxe. Heel veel plezier, en pas goed op je zelf.

  • 09 November 2011 - 09:55

    Pien:

    dag lieve jansje,
    ik heb je verslagen gelezen, wat een mooie en ontroerende ervaringen heb je op papier gezet.
    Ik zie je bezig met dat meisje van zes!
    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je zo geniet van alles. hoorde dat ook je logeeradres prima is, fijn.
    Ik blijf je volgen, dikke knuffel, liefs, xx Pien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kilifi

KENYA

Recente Reisverslagen:

01 December 2011

laatste week!:(

18 November 2011

Mtwapa

14 November 2011

3 weken

08 November 2011

twee weken

31 Oktober 2011

Eerste week
jansje

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 11991

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 21 November 2016

Kenya!

15 September 2014 - 15 September 2014

Backpacken!!!!!

24 Oktober 2011 - 06 December 2011

KENYA

Landen bezocht: