Mtwapa - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van jansje hofstra - WaarBenJij.nu Mtwapa - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van jansje hofstra - WaarBenJij.nu

Mtwapa

Door: jansjehofstra

Blijf op de hoogte en volg jansje

18 November 2011 | Kenia, Kilifi

@Foppe: Haha nee kan me niks voorstellen van forst..Las iets over Sinterklaas in het land, te bizar daar over na te denken terwijl het hier te warm voor woorden is! haha!
@Michel:Tusker smaken prima! alleen wel anders zonder olifanten op de achtergrond:) Die doldwaze Hollanders bij het zwembad ontbreken zeker! Toch jammer! Haha
@Pa: Hahaha! Ik heb gelukkiig een boekje met foto,s van jullie zodat ik jullie niet vergeet!:p
@Grol en andere beefjes: Plannen jullie een ontvangstborrel? Ben ik denk ik wel aan toe als ik terug ben!


Prachtige week gehad. Gaat nu ech zo snel voorbij allemaal!!! Niet normaal!
De kinderen bij Upendo hebben de hele week geoefend voor sportdag. Die was vanochtend, dus daar ben ik even geweest maar niet lang omdat ik daarna een andere school ging bezoeken.
Een paar groepen hadden nog een paar examens maandag en dinsdag, maar die hadden ze telkens in een uur af. Dus buiten op het veld rennen, zaklopen etc.
Superleuk om bij te zijn maar ook wel hectisch want de kinderen vechten nog steeds om een vinger van mij vast te mogen houden of op schoot te zitten. En dat terwijl het continu zo super warm is! Maar wel leuk.
Vandaag naar Mtwapa geweest om een andere school en weershuis te bezoeken. Deze school (280 kinderen) heeft 70 kinderen die doof zijn en 120 kinderen die verstandelijk of lichamelijk beperkt zijn. Het gebouw is gemaakt door mensen uit India. Doorat mannen daar een betere status hebben dan vrouwen is dat bij deze school ook te zien. De slaapzaal is alleen voor de jongens en 80% van de kinderen is mannelijk.
Een paar kinderen zijn beperkt door de gevolgen van de kernramp in Tsjernobyl. Moeilijk te beschrijven, maar deze kinderen hebben voornamelijk een groeiafwijking die je duidelijk in hun gezicht ziet..Foto,s plaats ik volgende week wel. Had nogn ooit zulke kinderen met deze beperking gezien.
De slaapzaal was enorm, ik kan niet anders zegggen. 180 bedden in een zaal.. Kon het niet eens op een foto zetten. Verder bizarre verhalen. Zo was er een meisje dat half verlamd is. Haar moeder werkte vroeger als prostituee en wanneer zij aan het werk was in een kamer, wachtte dit meisje, toen 8, in een kamer ernaast. De klanten van de moeder gebruikten ook dit meisje als prostituee, en dat terwijl ze half verlamd was. Na een aantal jaar is de moeder gevlucht en heeft zij dit meisje opgesloten in de kamer. De politie heeft de kamer opengebroken en het meisje naar deze opvangplaats gebracht. Verhalen in Nederland kunnen af en toe heftig zijn, maar wat de mensen hier soms voor geld doen, dat is onbeschrijfelijk. Het is een zaak van leven of dood natuurlijk.

De school was super mooi, we kregen een rondleiding die behoorlijk wat tijd in beslag nam omdat iedereen ons wilde begroeten en het terrein super groot is.. Ze hebben ook behoorlijk wat hulpmiddelen voor de kids al daar. Rolstoelen etc. Waarschijnlijk ga ik volgende week weer naar deze school, maar dan om 1 of 2 dagen daar mee te lopen. Dit ook aangezien de kinderen van Upendo vakantie hebben na volgende week.

Gister na het werk even wezen zwemmen. En jawel, oog in oog met een Tarantulla. Niet normaaal! Dat beest was zo ontzettend enorm, en liep rustig onder mijn stoel door. Een medewerker van het zwembad ging erachter aan met een grote stok. Dat beest rennen en springen, wel halve meters ongeveer. Toen hij zei dat de spin dood was durfde ik dichterbij te komen om een foto te maken. Maar toen ik dichterbij was bleek ie niet dood te zijn. Ik rennen, de spin rennen en de man er weer achteraan. Uiteindelijk is de spin ontsnapt en vertelde meneer zwembad mij dat het een giftige was. Top!
Nu weekend. We zouden een auto huren dit weekend en rondtouren en wat mooie plekken bezoeken, maar de verloofde van Ruth is ziek en op dit moment in het ziekenhuis. Waarschijnlijk heeft hij Malaria dus dan duurt het wel even voordat hij beter is.

Alles is dus prima hier! Hoop in Nederland bij jullie ook allemaal!

Knuff,
Jansie



  • 18 November 2011 - 13:36

    Pa:

    Logisch dat dat beest hard liep. Was van jou minstens zo geschrokken als jij van hem. Heftig verhaal van kinderen daar op school. Veel succes en een dikke kus.

  • 18 November 2011 - 15:51

    Jenny:

    Wat weer een leuke reactie van je vader haha. Maar dat is inderdaad wel eng zo,n grote spin brrrrr. Je ziet daar wel erg veel schokkende dingen zo te lezen. Wel fijn dat de kinderen zo gek met je zijn. Geniet daar dan maar extra van. Dikke kus Jenny en Tjeerd

  • 18 November 2011 - 16:08

    Mariëlle:

    Klinkt echt indrukwekkend al die verhalen!
    Fijn om te horen dat je t zo leuk hebt, behalve druk met de kids ook lekker genieten aan het zwembad.
    Word ik wel een beetje jaloers van hoor ;-)

    Zie dat je over 18 dagen weer in NL te vinden bent, stiekem ook wel leuk om mn roomie er weer bij te hebben hoor hihi!

    Heel veel plezier daar nog!!
    Liefs

  • 20 November 2011 - 11:55

    Dineke:

    Ook wij zijn toe aan een ontvangstborrel ;) Dan kunnen we namelijk nog meer verhalen en foto's zien en horen :D

    Brrr... spin met vieze naam... BAH!!! Maar ik verwacht eigenlijk wel dat deze ervaring ervoor zorgt dat je in Nl voortaan alle spinnen gewoon weg durft te halen!!

    En die kids, jeetje! Dan zijn de 'heftige' verhalen hier helemaal niks bij.. Succes!!

    Chick, heeeeeeeeeeeeeeel veel plezier nog deze laatste weekjes!!! Wil je de borrel direct 6 december of 7 december? :P

    Kuss

  • 21 November 2011 - 15:01

    Annet:

    Leuke foto's Jans! Het valt me op dat alle kinderen zo vrolijk zijn, of was je moppen aan het tappen tijdens het foto's maken hahah! Bedankt voor je mail, stuur je deze week nog wel even een mail terug!! Enjoy!! Kus

  • 21 November 2011 - 16:26

    Hanna:

    Hoi Jansje, wat leuk al die foto´s. Heel veel plezier en genieten van alles.
    liefs Hanna

  • 21 November 2011 - 16:52

    Geertje Nakken:

    Hey Jansje!! Zo te lezen heb je super naar je zin! Mooie foto's zeg allemaal! Have fun nog de laatste weekjes! En geniet ervan ;D!! Xxx

  • 27 November 2011 - 18:25

    Juud:

    Heey,

    jeetje wat een heftige verhalen! Lijkt me bizar om echt te zien, die kinderen met die buiken enz.. ook een heel naar verhaal over dat 8jarige meisje.. en dan dat verhaal over die tarantula.. BAH :p ik ben heel benieuwd om al je verhalen te horen als je weer in Nl bent, wat al bijna weer zo is! :o

    nog heel veel plezier meis! en tot snel :)

    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kilifi

KENYA

Recente Reisverslagen:

01 December 2011

laatste week!:(

18 November 2011

Mtwapa

14 November 2011

3 weken

08 November 2011

twee weken

31 Oktober 2011

Eerste week
jansje

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 11977

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 21 November 2016

Kenya!

15 September 2014 - 15 September 2014

Backpacken!!!!!

24 Oktober 2011 - 06 December 2011

KENYA

Landen bezocht: