Jambooo - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van jansje hofstra - WaarBenJij.nu Jambooo - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van jansje hofstra - WaarBenJij.nu

Jambooo

Door: jansjehofstra

Blijf op de hoogte en volg jansje

27 Oktober 2011 | Kenia, Kilifi

Jambo Jambo!!!

Eindelijk ff op internet!
Hier is alles super goed.Heb in twee dagen al superveel dingen meegemaakt. De vlucht was wel prima. Beetje weinig beenruimte, maar dat heb ik over het algemeen wel snel:)

Deze zes weken slaap ik bij Ruth in huis. Daar ben ik dus heen gebracht.
Ruth is niceee! Super lieve vrouw. Ze heeft me de eerste dag wat dingen laten zien in Kilifi en we zijn even langs mijn werk gereden. Leuk om alvast even te zien!
Ruth heeft geen auto, maar we doen alles lopend of met de taxi. Dit zijn een soort scooters met 3 wielen en ze rijden als een malle! Wel grappig.
Gister ben ik voor het eerst naar mn vrijwilligerswerk geweest. Dat was ech wel nice! Eerst nogal hectisch, want ik ben wit en nieuw, dus 50 kinderen bestormden me en wilden mn hand vast houden, en mn huid voelen. Gelukkig werd het daarna rustiger.
Ik heb een paar lessen bijgewoond en wat geholpen met het alfabet leren en schrijven.
Daarna wat jongens geholpen nmet huiswerk maken. Zij hadden simpele sommen zoals 3 x 5. Dit berekenen ze door eikeltjes (van een boom) bij elkaar te leggen in groepjes van 5 en ze dan te tellen.

Toen ik thuis kwam was ik best wel moe en voelde me best smerig, maar helaas, het water deed het niet(gebeurd wel vaker), dus ik kon me alleen wassen met wat water uit flessen. Douchen is overigens alleen met koud water, maar dat is prima want het is toch overal warm genoeg:)

Het huis van Ruth zouden wij beschrijven als enorm vervallen en oud, maar voor hier is het super luxe.

Ondertussen ben ik voor een aantal bijeenkomsten en evenementen uitgenodigd, dus ben benieuwd!
Van de terrorisctische dreigingen merk je niet heel veel.Ze onderzoeken auto,s soms op straat met van die spiegels aan de onderkant, maar verder is het rustig. Op het nieuws hebben ze het wel continu over de AL Shabaab..

Nou ik hoop snel weer op internet te kunnen!

Loveeee
Jansje

  • 27 Oktober 2011 - 07:23

    Jeanet:

    hee Jansje, wat een enthousiast verhaal! fijn dat je op internet kon, kan iedereen je verhaal lezen. klinkt gaaf! maar best pittig! liefs je mamamama x x x x x

  • 27 Oktober 2011 - 09:16

    Annet:

    Hey Jans!

    Fijn om je eerste enthousiaste verhaal te kunnen lezen! Zo te lezen heb je het erg naar je zin, gelukkig! Beter dat je niet veel van de terroristische dreiging merkt, ik volg het wel op het nieuws hoor! Geniet ervan, hopelijk zien we binnenkort foto's op je site want ben wel heel nieuwsgierig natuurlijk! ;
    Have fun!

    Liefs.

  • 27 Oktober 2011 - 19:24

    Evelien:

    Janseltje!!

    Super om wat van je te horen! Klinkt gaaf wat je doet daar! Klinkt mij ook bekend.. Super om te lezen!!!

    Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaal.. met foto's:D:D:D

    Kussss

  • 27 Oktober 2011 - 21:41

    Bever (en Grol) :P:

    Wij brengen een PROOST uit op jou, JANSJE HOFSTRA.

    Groetjes uit Grins van de bevers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kilifi

KENYA

Recente Reisverslagen:

01 December 2011

laatste week!:(

18 November 2011

Mtwapa

14 November 2011

3 weken

08 November 2011

twee weken

31 Oktober 2011

Eerste week
jansje

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 11992

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 21 November 2016

Kenya!

15 September 2014 - 15 September 2014

Backpacken!!!!!

24 Oktober 2011 - 06 December 2011

KENYA

Landen bezocht: